I mer än 40 år har vi på BUCHEN utfört saneringstjänster åt industrikunder i hela Norden. Med expertis, erfarenhet, innovativa lösningar och den modernaste maskinparken tar vi oss an utmanande och tidskritiska saneringsuppdrag - på pappersbruk och stålverk, i gruvor samt kärnkraftverk, hos energibolag och i offentlig verksamhet. Vi är idag ett fullserviceföretag med en omfattande portfölj av servicetjänster, avancerad teknisk utrustning, en modern fordonsflotta och en rad specialistkompetenser.
Vår verksamhet startades som ett familjeföretag i Norrköping i början av 1970-talet och än idag så är nyfikenheten, kundfokuset och drivet det som definierar vilka vi är. Sedan 2021 ägs BUCHEN av den tyska industrikoncernen REMONDIS- ett familjeföretag som, precis som vi, jobbar långsiktigt, innovativt och med hållbarhet i fokus. Sedan hösten 2023 ingår också DELETE i vår företagsgrupp och tillsammans är vi ledande på industrisanering i Sverige.
Det som driver oss är viljan att genom vår expertis, vårt nytänkande och vår målmedvetenhet öka våra industrikunders produktivitet, och det på ett så hållbart sätt som möjligt. Vi är en värdeskapande, pålitlig och långsiktig partner.
Vi jobbar säkert eller inte alls
Vårt mål är att vara branschens säkraste företag. Våra värderingar kännetecknas av omtanken om våra medarbetare, våra kunder och en säker och hållbar framtid. Vi jobbar säkert eller inte alls, vi blir bättre tillsammans, vi behandlar alla med respekt och ärlighet, och vi tar ansvar i alla delar av vårt arbete.
Uppförandekod
Vi arbetar för hållbar tillväxt och hållbart värdeskapande. En förutsättning för detta är att samhällets legala och etiska krav uppfylls. Vi följer relevant lagstiftning och stödjer de tio principerna i FN:s Global Compact, om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och antikorruption.
Vår uppförandekod gäller alla våra medarbetare och sammanfattar grundprinciperna för hur vi bedriver vår verksamhet på ett sunt och ansvarsfullt sätt, i enlighet med våra värderingar. Den ger en vägledning om hur vi alla förväntas bete oss mot varandra, mot våra kunder, affärspartners och andra intressenter. I tillägg till uppförandekoden har vi också ett antal policydokument och direktiv som säkerställer att alla delar av vår verksamhet bedrivs i enlighet med dessa grundprinciper.
Visselblåsning
Vi använder en extern visselblåsartjänst för att säkerställa en trygg och anonym möjlighet att rapportera oegentligheter. Genom tjänsten kan medarbetare, kunder och andra intressenter rapportera misstankar om brott eller allvarliga regelbrott. Alla rapporter hanteras konfidentiellt och i enlighet med gällande lagstiftning.